Виступ на районному семінарі вчителів математики
1-й слайд
Пропонуємо вашій увазі більш детальний розгляд ІКТ, які використовуються у навчально-виховному процесі вчителями математики Новоселицької ЗОШ І-ІІІ ступенів.
2-й слайд
У своїй роботі використовую засоби ІКТ на таких уроках математики:
― урок з мультимедійною підтримкою – клас облаштований одним комп'ютером, ним користується не тільки вчитель в якості " електронної дошки " ( демонстрація малюнків, дослідів, віртуальні екскурсії), але й учні для захисту проектів;
― урок проходить з комп'ютерною підтримкою - кілька комп'ютерів (зазвичай, у кабінеті ІКТ), за ними працюють всі учні одночасно або по черзі виконують різноманітні тести, тренувальні вправи;
― робота з електронним підручником за допомогою спеціальних навчальних систем, де традиційні уроки по предмету замінюються самостійною роботою учнів з електронними інформаційними ресурсами.
3-й слайд
У своїй роботі використовую таке ППЗ з математики:
― Математика 5-6 клас. Програмно-методичний комплекс навчального призначення для загальноосвітніх закладів.
― Геометрія 7-9 клас. Бібліотека електронних наочностей для загальноосвітніх навчальних закладів.
― ТерМ. Програмно-методичний комплекс Терм VII підтримки практичної навчальної математичної діяльності.
― Програмне середовище «Системи лінійних рівнянь»
4-й слайд
Математика 5-6 клас. Програмно-методичний комплекс навчального призначення для загальноосвітніх закладів.
Увесь курс складається з певної кількості уроків, та містить засоби для пояснення необхідної теми: текст, формули, статичні та динамічні схеми, моделі, анімації, аудіо- та відеофрагменти, малюнки, світлини тощо. Для перевірки знань передбачено контрольні запитання та завдання, задачі, тести для самоконтролю та контролю.
Діти, особливо у 5 класі ще не готові до суто теоретичного викладу матеріалу вони ще бажають гратися, переглядати мультики, тому даний програмний засіб досить доречний. Але він також має певні недоліки. Вчитель повинен заздалегідь продумати які елементи та на яких етапах уроку він буде використовувати. Деякі відео фрагменти є досить громіздкими а іноді і заважкими для сприйняття.
У своїй роботі відео фрагменти із поясненням нового матеріалу я використовую під час підведення підсумків та повторення вивченого матеріалу для кращого закріплення а іноді це і додаткова можливість для учня зрозуміти те, що не зрозумів під час пояснення вчителя.
Діти, особливо у 5 класі ще не готові до суто теоретичного викладу матеріалу вони ще бажають гратися, переглядати мультики, тому даний програмний засіб досить доречний. Але він також має певні недоліки. Вчитель повинен заздалегідь продумати які елементи та на яких етапах уроку він буде використовувати. Деякі відео фрагменти є досить громіздкими а іноді і заважкими для сприйняття.
У своїй роботі відео фрагменти із поясненням нового матеріалу я використовую під час підведення підсумків та повторення вивченого матеріалу для кращого закріплення а іноді це і додаткова можливість для учня зрозуміти те, що не зрозумів під час пояснення вчителя.
5-й слайд
Геометрія 7-9 клас. Бібліотека електронних наочностей для загальноосвітніх навчальних закладів.
У своїй практиці використовую як додаткове джерело наочності а також як додаткове джерело інформації для учнів під час самостійного вивчення матеріалу.
При використання програмного засобу існують і проблеми: в програмі наявні помилки, об’єм матеріалу, охоплений ППЗ, замалий, а власний матеріал додати та зберегти важко; немає додаткового матеріалу (цікавого, проблемного, практичного, творчого, міжпредметного); ППЗ розраховане лише на уроки засвоєння нових знань.
6-й слайд
ТерМ. Програмно-методичний комплекс Терм VII підтримки практичної навчальної математичної діяльності.
МПЗ є досить зручним для використання на уроках алгебри у 7-9 класах загальноосвітньої школи або в процесі самостійного вивчення учнями навчального матеріалу. Містить такі модулі: навчальний посібник, довідник, зошит, задачник, розв’язувач, середовище розв’язання та графіки.
Після висвітлення теоретичного матеріалу у посібнику містяться посилання «перевір себе», які спрямованні на те, що учні виконують завдання на чернетці і друкують правильну відповідь, після чого відразу вказується правильна вона чи ні. Такі вправи є практично усними, але дають мені можливість зрозуміти на скільки учні зрозуміли новий матеріал.
Задачник містить завдання розділені по темах після кожного завдання міститься посилання «Розв’язувати» за допомогою, якого учні можуть перейти у розв’язник та зберегти розв’язування у власний зашит.
Задачник також містить завдання до тематичної атестації по темах.
7-й слайд
Системи лінійних рівнянь
Призначено для застосування в курсі алгебри загальноосвітньої школи при вивченні теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними”. Даний програмний засіб дозволяє учневі зосередитися на логіці розв’язування систем лінійних рівнянь і отримати осмислений результат; звільняє учня від рутинних обчислень, що дозволяє розв’язувати набагато більшу кількість задач; дозволяє диференціювати навчання, полегшує перевірку виконання завдань. ПЗ СЛР надає наступні можливості: розв’язування систем лінійних рівнянь графічним способом, а також способом додавання, підстановки, і текстових задач, математичною моделлю яких є системи лінійних рівнянь.
8-й слайд
При проведенні уроків математики я використовую мультимедійні презентації. На таких уроках реалізуються принципи доступності, наочності. Уроки ефективні своєї естетичною привабливістю. Урок-презентація теж забезпечує одержання більшого обсягу інформації й завдань за короткий період. Завжди можна повернутися до попереднього слайду (звичайна шкільна дошка не може вмістити той обсяг, якому можна поставити на слайд).
Комп'ютерна презентація може органічно вписатися в будь-який урок і ефективно допомогти вчителеві й учневі. Крім того програма Microsoft PowerPoint технічно не складна.
9-й слайд
Використовую презентації на уроках математики:
• Пояснення нової теми, супроводжуване презентацією.
• Робота з усними вправами.
• Використання презентації при повторенні пройденого матеріалу.
• Демонстрація умови й рішення завдання.
• Демонстрація геометричних креслень.
• Взаємоперевірка самостійних робіт за допомогою відповідей на слайді.
• Проведення фізкультхвилинок.
• Демонстрація портретів математиків і розповідь про їхні відкриття.
• Ілюстрація практичного застосування теорем у житті.
• Створення учнями комп'ютерних презентацій до уроків узагальнення й систематизації знань і способів діяльності.
• Позакласна робота: математичні ігри й вечори.
10-й слайд (демонстрація фото)
На уроках математики досить часто використовую тести розроблені в різних тестових середовищах.
Переваги комп'ютерного тестування:
• Тестові програми дозволяють швидко оцінювати результат роботи, точно визначити теми, у яких є прогалини в знаннях.
• Використання комп'ютерного тесту дозволяє швидко перевірити ступінь засвоєння матеріалу у всіх учнів, що неможливо, наприклад, при усному чи письмовому опитуванні.
• При комп'ютерному тестуванні учень бачить свій результат відразу після виконання завдання, а не по закінченні якого-небудь часу, коли для нього оцінка втрачає свою актуальність.
• Виставляння оцінки завжди об'єктивне й не залежить від особистих відносин учителя й учня.
• Під час тестування у вчителя з'являється можливість вести індивідуальну й диференційовану роботу з учнями.
11-й слайд (демонстрація завдань)
Робота з тестами дає можливість не тільки перевірити на скільки учень засвоїв пройдений матеріал а й навчити учнів працювати з різними типами тестових завдань: на вибір однієї або декількох правильних відповідей, на співставлення, на визначення порядку дій, на вибір частини малюнку.
Комп'ютерне тестування дозволяє мені здійснити зворотний зв'язок у процесі навчання, проаналізувати результати кожного учня окремо й діяльність класу в цілому.
12-й слайд
Треба відзначити, що сьогодні збільшується число учнів, що мають удома комп'ютери й підключення до Інтернету. Тому на разі постає питання про дистанційне навчання учнів.
Розпочинати будемо із електронних домашніх завдань. На сьогодні домашні завдання ми можемо задавати у shodennik.ua на сторінках якого наша школа працює уже декілька років і користувачами якого є усі учні 3-11 класів нашого НВК.
13-й слайд
Також широкого розповсюдження набувають хмарні технології тому розміщувати певні завдання а також ті ж самі презентації а також тести можна на «хмарах».
Ну і сьогодні ніяк не можна не згадати про такі «модні» вчительські блоги. Якраз розробка блогу я планую на найблищий час, і він надіюсь, надасть можливість діалогу з учнями.
14-й слайд
Таким чином, ІКТ дозволяють учневі працювати у своєму власному режимі, не створюючи дискомфорту. Використання даних технологій в освітньому процесі робить навчання більш змістовним і видовищним, сприяє розвитку самостійності й творчих здібностей учнів, істотно підвищує рівень індивідуалізації навчання.
Але використання ІКТ у системі навчальної роботи вимагає попередньої ґрунтовної підготовки від вчителя;. підготовка уроку з використанням ІКТ потребує значних витрат часу в порівнянні зі звичайним уроком; вибір засобу ТЗН утруднюється відсутністю науково – обґрунтованого комплексного аналізу їх використання та методичних рекомендацій.
Немає коментарів:
Дописати коментар