пʼятниця, 17 лютого 2017 р.

Використання хмарного сервісу Щоденник.ua

Виступ на вебінарі при ХОІППО 17.11.2016 року
Із освітньою платформою Щоденник наша школа почала активно працювати у 2012 році. Якщо заглибитися в історію заснування, то перед створенням даної платформи засновниками було досліджено ряд аналогічних засобів у різноманітних країнах світу, і найкращу розробку знайшли у Росії.
У 2007 році у Росії була запущена платформа «Дневник.ру» у розробників якої було куплено ліцензію і основне ядро, на якому працює платформа. Ця модель пропонує всі рішення в одному вікні. Основні чотири напрямки: розв’язання проблеми дистанційної освіти, оптимізація документообігу, управління навчальними процесами та комунікація всіх учасників освітнього процесу.
Адаптувавши окремі функції до наших реалій, 2010 року проект «Щоденник» стартував в Україні.
Інтерфейс платформи є досить простим і зрозумілим. Не вивчаючи жодної літератури можна легко виконати всі поставлені завдання.
Що саме можна виконувати у щоденнику, які його плюси і мінуси спробуємо зараз розібратися.
Насамперед кожен має свій профіль схожий на сторінку у соціальній мережі. Тут можна створювати свою групу друзів, надсилати повідомлення, вступати до різноманітних  груп за інтересами, чи створювати власні групи (наприклад Кафедра вчителів природничо-математичного циклу, Літературна студія «Первоцвіт»). У пункті меню Бібліотека можна знайти безліч літературних творів чи презентації до уроків, які відсортовано по предметах.
До календаря можна додавати події, які повинні відбутися, а також відображаються дні народження усіх, хто зареєстрований у даній школі.
Та насамперед, те що найбільше ми використовуємо у нашій роботі – це електронний журнал. Сюди кожен вчитель заносить оцінки із свого предмету, а учні чи батьки можуть переглянути оцінки із будь-якого місця, де є інтернет.
Так учень не зможе казати батькам, що у нього все гаразд із успішністю, а вчитель не поставив оцінку до журналу. Батьки у свою чергу зможуть вчасно виявити проблеми своїх дітей та звернути увагу на успішність чи відвідування, що у свою чергу дає змогу уникнути неприємних розмов із батьками у кінці навчального семестру.
У щоденнику вчитель може задавати учням домашнє завдання та прикріпляти файли із додатковими завданнями для учнями, так якщо учень не записав завдання у щоденник він може знайти у електронному щоденнику.
У журналі для вчителя є маленький бонус: при виставленні семестрових оцінок система сама автоматично обраховує середнє арифметичне тематичних оцінок.
Ну і те що є важливим насамперед для дирекції закладу- це можливість роботи із звітами. У цьому розділі меню можна прослідковувати кількість учні: хто прибув, вибув, чи перейшов до іншого класу.
Також є можливість перегляду оцінок по школі (кількість учнів, які отримали певну оцінку), перегляду оцінок по класу, що дає змогу визначити рейтинг класу та перегляду оцінок по предметах (скільки кожної оцінки було виставлено).
Також можна відслідковувати активність кожного учасника, хто коли та скільки разів відвідував щоденник. Ну і за допомогою історії змін у журналі можна прослідкувати коли вчитель виставляв оцінки у один день за місяць чи щоденно.
Використання платформи щоденник дає ряд переваг найголовнішою з яких є налагодження постійного діалогу між вчителем та батьками і учнем. Класний журнал перестає бути тією скринею Пандори куди хоче заглянути кожен учень.
Але існують і свої мінуси з якими ми зіштовхуємося – це, як завжди, техніка та інтернет, які інколи підводять, це відсутність компʼютерів у кожній класній кімнаті, що змушує вчителя шукати вільний час і можливість взяти той класний журнал щоб піти і виставити оцінки. Також, не кожен учень має вдома можливість підключитись до інтернету, оскільки ми працюємо у селі, і ще не всі мають компʼютер вдома.

Хотілося б у майбутньому повністю відмовитися від паперового класного журналу та перейти до електронного. Але це можливо лише при наявності компʼютера та інтернету у кожній класній кімнаті, чого собі і вам бажаємо. Це дасть можливість вчителю позбутися постійної біганини у пошуках журналу, а батькам дасть можливість здійснювати контроль за навчальним процесом.

Немає коментарів:

Дописати коментар